Petőfi Népe - em_pn_1997_01_25_241p.txt
TATAHÁZA ÉS AZ EMITEL
Mint ismeretes: az Emitel Rt. bő kétéves működése során közel duplájára növelte a térségben lévő telefonvonalak számát. Ez a dinamikus fejlesztéseknek, a nagy összegű beruházásoknak és - amint írásunkból kiderül - a lakossággal való sikeres együttműködésnek is köszönhető. A társaság marketingigazgatóját, Balázs Ildikót kérdeztük arról: Hogyan sikerült ezeket az eredményeket ilyen rövid idő alatt elérni?
- Társaságunk 1994 decemberében, amikor megkezdte a szolgáltatást a kiskunhalasi, kiskőrösi és a bajai távközlési körzetben, mindössze 36.700 előfizetővel rendelkezett. Akkor a telefonra várakozók száma 22 ezer körül mozgott. Ehhez képest jelenleg elmondható, hogy területünkön már kínálati piacot alakítottunk ki; a várakozók jóval rövidebb idő alatt juthatnak telefonhoz, illetőleg a korszerű technológia alkalmazásával, modern digitális központok telepítésével olyan szolgáltatásokat vehetnek igénybe, mint például a "digifon" szolgáltatás, a hangposta, audiotex vagy a nagy népszerűségnek örvendő hívásrészletezés.
- Az elmondottakból úgy tűnik, hogy Önök mindent megtesznek az ügyfelek elégedettségéért.
- Valóban. Meglévő előfizetőink tájékoztatását, igényeit és esetleges problémáit szem előtt tartva folytatjuk működésünket. Mindemellett új várakozókat is toborzunk, hiszen az a célunk, hogy minden családhoz eljusson a ma már létszükségletnek tekinthető telefon. Erre a feladatra vállalkozó szellemű társakat is találtunk, mégpedig jó néhány település önkormányzata személyében.
- Mondana néhány szót erről az együttműködésről? Milyen formában zajlott az igények begyűjtése?
- Megkerestük a szolgáltatási területünkön lévő települések nagy részét az "Önkormányzatok a vonalakért" elnevezésű kampányprogramunkkal, amelynek lényege, hogy a programban részt vevő önkormányzat a vállalt és teljesített igénybegyűjtésnek megfelelően nem csekély összegű díjazásban részesül. Erre több település vállalkozott, és az akció értelmében november folyamán meg is történt az igények begyűjtése. Az egyik legsikeresebb résztvevő Tataháza település volt, ahol "egyedi megoldást" találtak a vállaltak teljesítésére.
Az akció részleteiről Tataháza polgármesterét, Kancsár Györgyöt kérdeztük.
- Hogyan történt ez az együttműködés az EMITEL Rt.-vel?
- A társaság megkeresését pozitívan fogadtuk, és a kampányprogram részleteinek egyeztetése után felajánlottuk a díjjal járó igénybegyűjtés lehetőségét településünkön két klubnak, amelyek közül a Nyugdíjasklub lépett először, ők voltak a fogékonyabbak a feladatra.
- Önök lényegében egy kedvező lehetőséget adtak át a klubnak, amellyel szabadon felhasználható pénzforráshoz jutottak a nyugdíjasok?
- Igen. A tagok - Ceglédi Erika pedagógus vezetésével - a rendelkezésre álló idő alatt ügyesen megszervezték és szívesen teljesítették a vállalt telefonigény begyűjtését; sőt, még meg is haladták a kívánt mennyiséget. Így az Emitel Rt.-től megkapják a megállapodásnak megfelelő öszszeget.
- A pénznek minden bizonnyal megvan a helye. Mire fordítják a klubtagok az összeget?
- Nagyon jó helyre érkezik a pénz, hiszen a körülbelül hatvan helyi nyugdíjast magába tömörítő szervezet önellátó, és sajnos nem jut elég pénz a működéséhez. Ebből a többletbevételből lehetőségük nyílik színházlátogatásra, esetleg kirándulásra vagy néhány eszköz megvásárlására. A település lakóinak, a klubtagoknak és az Emitel Rt.-nek ezt a sikeres és kölcsönös segítséget nyújtó együttműködését példamutatónak tartom. Bízom benne, hogy a továbbiakban is számíthatunk egymás támogatására,
(x)