Az Emitel és Magyarország távközlése a sajtó szemével...
A kezdetektől ... napjainkig.
Halasi Tükör - em_ht_1997_07_02_5p.txt

Az EMITEL nem ért egyet a tüntetőkkel

Tisztelt Főszerkesztő Úr!

Lapjuk 1997. június 25-ei számában megjelent, "Emitel fizess!" - követelték tüntető vállalkozók című írására az alábbi tájékoztatást nyújtjuk:

Társaságunk érvényes szerződések alapján számolt el a kivitelezővel. Nem tudjuk, hogy ő mit fizetett ki az alvállalkozóknak, és azt sem, hogy mikor. Tőlünk megkapott minden forintot, amelyre a szerződés alapján jogosult. A munkálatokkal egyébként hónapokat csúszott. Példaként említhetjük akár Kiskunmajsát, ahol a hálózat műszaki átadása 1995. december 15. helyett 1997. január 16-án történt meg, vagy Jánoshalmát, ahol 1997. február 23-ra készült el a hálózat 1995. decembere helyett. Kiskunhalas fejlesztése öt ütemben történt. A szerződésben megjelölt műszaki átadási határidő szintén 1995. december 15-e volt, azonban a tényleges átadás lényegesen később fejeződött be, az I. ütem 1996. július 25-én, a II-V. ütem munkálatainak lezárása pedig 1997. február 24-én volt.

A távbeszélő állomások bekapcsolását a létrejött előfizetői szerződések szerint harminc napon belül érvényesíteni kellett volna, s ez nem történt meg. A szerződések értelmében mi automatikusan kifizettük a kötbért az előfizetők felé, amelyet természetesen levontunk a kivitelezőtől.

Sajnos sorozatos problémák voltak az elvégzett munkákkal. Több esetben tapasztaltuk, hogy az építmények - földalatti és - feletti hálózatok - minősége nem felelt meg a műszaki előírásoknak. A vállalkozó nem végezte el a közterületek helyreállítását, zöld területek, járdák, útburkolatok kijavítását. Kiskunhalason például egy másik vállalkozót kellett megbíznunk - újabb 2,5 millió Ft-ért - azért, hogy az elmaradt helyreállításokat elvégezze. A kivitelező leszámlázott olyan munkákat, amelyeket el sem végzett. Geodéziai mérésekkel mi erről meggyőződtünk, és nem fizettük ki. Mindig ragaszkodunk a jó minőséghez, és csak úgy tudunk magas színvonalú távbeszélő szolgáltatást nyújtani a lakosságnak, ha kizárólag a 100%-ig elfogadható telefonhálózatot veszünk át a kivitelezőtől. Lehet, hogy korábban - mielőtt az Emitel megkezdte működését - nem ez volt a gyakorlat, és elfogadták azokat a munkákat, amelyek nem feleltek meg, de ezen már túl kell lépni, hiszen az ügyfelek érdekében időtálló és biztos hálózatot kell építeni.

Az Emitel Rt. szolgáltatási területe kb. 5000 km2, amelyen közel 300 ezer ember él. Az itt található 83 településből 76 esetében már 1996-ban befejeződtek a nagy volumenű fejlesztések, a fennmaradt 7 településen pedig ebben az évben kerül sor a műszaki átadásokra. Információink szerint az önkormányzatok, a lakosság elégedett a telefonszolgáltatással, és célunk az, hogy az elégedettségük tartós maradjon. Nem engedhetjük meg, hogy egy jogtalanul követelőző vállalkozó rontsa a társaság jó hírnevét.

Működésünk kezdete óta kb. 50 vállalkozót foglalkoztattunk, és a legtöbbel nem volt semmi probléma, mindenki megkapta az elvégzett munkáért jogosan járó pénzt. A kivitelező mind a mai napig nem fejezte be tisztességesen a szerződésben vállalt munkát. Ez a helyzet valószínűleg azért állt elő, mert elvállalta a sok munkát, kiadta alvállalkozóknak, akiket nem felügyelt kellően.

A kivitelező követelései irányunkban jogtalanok, és a fenti válaszunkkal pontot kívánunk tenni ennek (a sajtón keresztül folytatott) vitának a végére. Ha továbbra is úgy látja a vállalkozó, hogy nincs igazunk, forduljon bírósághoz, és érvényesítse a jogait. Mi is élni fogunk ezzel a jogorvoslati lehetőséggel a lakosságnak és a társaságunknak okozott kellemetlenségekért.

Emitel Rt.




A cikk eredeti linkje...... 1.
Home
em_dm_1997_01_13_121p
em_pn_1997_01_15_122p
em_pn_1997_01_18_162p
em_pn_1997_01_25_241p

em_pn_1997_02_01_14p
em_pn_1997_02_06_51p
em_ht_1997_02_12_9p
em_pn_1997_02_19_197p
em_pn_1997_02_24_251p
em_ht_1997_02_26_9p
em_pn_1997_02_26_280p
em_pn_1997_02_27_292p
em_pn_1997_02_27_303p

em_pn_1997_03_08_96p
em_pn_1997_03_18_205p
em_pn_1997_03_28_348p
em_pn_1997_03_28_351p

em_pn_1997_04_02_20p
em_ht_1997_04_03_10p
em_pn_1997_04_03_40p
em_ht_1997_04_09_12p
em_pn_1997_04_09_104p
em_ht_1997_04_13_9p
em_pn_1997_04_14_174p
em_ht_1997_04_16_1p
em_ht_1997_04_23_5p
em_pn_1997_04_23_289p

em_pn_1997_05_02_14p
em_pn_1997_05_05_36p
em_pn_1997_05_08_80p
em_pn_1997_05_12_113p
em_dm_1997_05_17_207p
em_pn_1997_05_24_267p
em_ht_1997_05_28_3p
em_pn_1997_05_28_320p

em_pn_1997_06_11_134p
em_pn_1997_06_16_187p
em_pn_1997_06_24_285p
em_ht_1997_06_25_1p
em_ht_1997_06_25_2p

em_ht_1997_07_02_1p
em_ht_1997_07_02_5p
em_pn_1997_07_02_28p
em_ht_1997_07_09_10p
em_pn_1997_07_09_104p

em_pn_1997_08_08_79p
em_dm_1997_08_09_125p
em_ht_1997_08_13_6p

em_pn_1997_09_12_137p
em_pn_1997_09_17_203p
em_pn_1997_09_27_331p
em_pn_1997_09_30_359p

em_pn_1997_10_04_59p
em_pn_1997_10_07_89p
em_pn_1997_10_08_101p
em_pn_1997_10_11_151p
em_pn_1997_10_14_179p
em_pn_1997_10_15_191p
em_pn_1997_10_17_231p
em_pn_1997_10_18_237p
em_pn_1997_10_21_265p
em_ht_1997_10_22_2p
em_pn_1997_10_25_313p
em_pn_1997_10_28_343p
em_pn_1997_10_31_399p

em_pn_1997_11_01_5p
em_pn_1997_11_03_19p
em_pn_1997_11_04_31p
em_pn_1997_11_06_68p
em_pn_1997_11_15_205p
em_ht_1997_11_26_12p
em_pn_1997_11_26_357p
em_pn_1997_11_29_402p

em_ht_1997_12_03_1p
em_ht_1997_12_03_10p
em_pn_1997_12_08_128p
em_ht_1997_12_10_3p
em_pn_1997_12_10_161p
em_pn_1997_12_16_257p
em_ht_1997_12_17_2p
em_pn_1997_12_18_277p
em_pn_1997_12_23_345p
em_1997_12_3_eves
em_1997_OECD_jelentes





















1996   <<   1997   >>   1998