Halasi Tükör - em_ht_1997_07_02_5p.txt
Az EMITEL nem ért egyet a tüntetőkkel
Tisztelt Főszerkesztő Úr!
Lapjuk 1997. június 25-ei számában megjelent, "Emitel fizess!" - követelték tüntető vállalkozók című írására az alábbi tájékoztatást nyújtjuk:
Társaságunk érvényes szerződések alapján számolt el a kivitelezővel. Nem tudjuk, hogy ő mit fizetett ki az alvállalkozóknak, és azt sem, hogy mikor. Tőlünk megkapott minden forintot, amelyre a szerződés alapján jogosult. A munkálatokkal egyébként hónapokat csúszott. Példaként említhetjük akár Kiskunmajsát, ahol a hálózat műszaki átadása 1995. december 15. helyett 1997. január 16-án történt meg, vagy Jánoshalmát, ahol 1997. február 23-ra készült el a hálózat 1995. decembere helyett. Kiskunhalas fejlesztése öt ütemben történt. A szerződésben megjelölt műszaki átadási határidő szintén 1995. december 15-e volt, azonban a tényleges átadás lényegesen később fejeződött be, az I. ütem 1996. július 25-én, a II-V. ütem munkálatainak lezárása pedig 1997. február 24-én volt.
A távbeszélő állomások bekapcsolását a létrejött előfizetői szerződések szerint harminc napon belül érvényesíteni kellett volna, s ez nem történt meg. A szerződések értelmében mi automatikusan kifizettük a kötbért az előfizetők felé, amelyet természetesen levontunk a kivitelezőtől.
Sajnos sorozatos problémák voltak az elvégzett munkákkal. Több esetben tapasztaltuk, hogy az építmények - földalatti és - feletti hálózatok - minősége nem felelt meg a műszaki előírásoknak. A vállalkozó nem végezte el a közterületek helyreállítását, zöld területek, járdák, útburkolatok kijavítását. Kiskunhalason például egy másik vállalkozót kellett megbíznunk - újabb 2,5 millió Ft-ért - azért, hogy az elmaradt helyreállításokat elvégezze. A kivitelező leszámlázott olyan munkákat, amelyeket el sem végzett. Geodéziai mérésekkel mi erről meggyőződtünk, és nem fizettük ki. Mindig ragaszkodunk a jó minőséghez, és csak úgy tudunk magas színvonalú távbeszélő szolgáltatást nyújtani a lakosságnak, ha kizárólag a 100%-ig elfogadható telefonhálózatot veszünk át a kivitelezőtől. Lehet, hogy korábban - mielőtt az Emitel megkezdte működését - nem ez volt a gyakorlat, és elfogadták azokat a munkákat, amelyek nem feleltek meg, de ezen már túl kell lépni, hiszen az ügyfelek érdekében időtálló és biztos hálózatot kell építeni.
Az Emitel Rt. szolgáltatási területe kb. 5000 km2, amelyen közel 300 ezer ember él. Az itt található 83 településből 76 esetében már 1996-ban befejeződtek a nagy volumenű fejlesztések, a fennmaradt 7 településen pedig ebben az évben kerül sor a műszaki átadásokra. Információink szerint az önkormányzatok, a lakosság elégedett a telefonszolgáltatással, és célunk az, hogy az elégedettségük tartós maradjon. Nem engedhetjük meg, hogy egy jogtalanul követelőző vállalkozó rontsa a társaság jó hírnevét.
Működésünk kezdete óta kb. 50 vállalkozót foglalkoztattunk, és a legtöbbel nem volt semmi probléma, mindenki megkapta az elvégzett munkáért jogosan járó pénzt. A kivitelező mind a mai napig nem fejezte be tisztességesen a szerződésben vállalt munkát. Ez a helyzet valószínűleg azért állt elő, mert elvállalta a sok munkát, kiadta alvállalkozóknak, akiket nem felügyelt kellően.
A kivitelező követelései irányunkban jogtalanok, és a fenti válaszunkkal pontot kívánunk tenni ennek (a sajtón keresztül folytatott) vitának a végére. Ha továbbra is úgy látja a vállalkozó, hogy nincs igazunk, forduljon bírósághoz, és érvényesítse a jogait. Mi is élni fogunk ezzel a jogorvoslati lehetőséggel a lakosságnak és a társaságunknak okozott kellemetlenségekért.
Emitel Rt.