Az Emitel és Magyarország távközlése a sajtó szemével...
A kezdetektől ... napjainkig.
Halasi Tükör - em_ht_1997_12_10_3p.txt

VÁLASZOL AZ EMITEL RT.: SIKERTELEN PÁLYÁZAT, NEM TUDNI, LESZ-E IGÉNYLŐ

Többmilliós költséggel jár a külterületi telefonbekötés

- Társaságunk az elmúlt három év során jelentős erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy a távbeszélő állomásra várakozók igényét mielőbb, magas színvonalon kielégíthesse. Erőfeszítéseink eredményeként ma már elmondhatjuk, hogy az Emitel Rt. primer körzetében - belterületen - úgyszólván megszűnt a várakozási idő, azaz a benyújtott igényeket szinte azonnal teljesíteni tudjuk - tájékoztatta szerkesztőségünket Yoel Harel vezérigazgató. Ugyanakkor azt is megtudtuk - igaz néhány külterületi igénylőtől - hogy a telefontársaság többmilliós költséggel tudja csak vállalni az igényük teljesítését...

A múlt héten jónéhányan keresték fel szerkesztőségünket, miután a posta kézbesítette számukra az Emitel Rt. értesítését. Ezekben az szerepelt, hogy a társaság a közeljövőben kezdi meg a külterületi fejlesztési programjának megvalósítását. Sok ember vágya, álma válhatna valóra, mivel rengetegen, hosszú évek óta várják a telefonbekötést. A levél viszont nem okozott felhőtlen örömöt annak, aki megkapta. Az értesítőben az áll: a belépési díj 30 ezer forint és a szerelési költség címén szinte minden igénylő esetén horribilis összeg jelent meg. Ezek között szerepel 745 ezer forinttól kétmillió 265 ezer forintig terjedő költség. Az igénylők egyáltalán nem értették:

miért van ez a hatalmas összeg?

Yoel Harel vezérigazgató szerint a külterületi telefonbekötés műszaki megoldásán nagyon sokat dolgoztak a társaság szakemberei, mindenkor figyelemben tartva azt, hogy mindez a jogosan elvárt magas minőségi és műszaki követelményeknek megfeleljen, ráadásul ez minél kisebb anyagi terhet jelentsen a lakóknak. Az országban jelenleg alkalmazott nem vezetékes távközlő hálózatok a cég szerint sajnos nem minden esetben felelnek meg ezeknek a követelményeknek, így ez nem jelentett megoldást, félmegoldást meg nem akart az Emitel Rt. alkalmazni - véli a vezérigazgató. A társaság ezért úgy döntött, hogy

vezetékes távközlő hálózatot

épít ki a külterületeken. Azonban ennek egyetlen óriási hátránya van, mivel a kiépítési költségek igen magasak, jelenlegi számítások szerint, figyelembe véve a teljes területet közel 1 milliárd forintba kerülnek az Emitel Rt. számára. 1997. őszén benyújtottunk egy pályázatot a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztériumhoz céltámogatás elnyerése érdekében, bízva abban, hogy a megítélt pénzösszeg felhasználásával

___________________________________________________________
Szerkesztőségünk kiszámolta, hogy a szerelési költségből a külterületen élő család - ha mobiltelefont vásárol és havonta tízezer forintot telefonál el - akár húsz évig is használhatná készülékét.
___________________________________________________________

könnyíteni lehet a lakosság terhein - emlékezett vissza Yoel Harel vezérigazgató, majd hozzátette: számukra kedvezőtlen döntés született, sikertelen volt a pályázat. Ugyanakkor létezik egy rendelet, hogy a külterületen ténylegesen felmerülő szerelési költségek felét a szolgáltatónak, másik felét az igénylőnek kell megfizetni. Mindezt figyelembe véve küldte ki az értesítőket a távközlési vállalat és ebben szerepeltette a nagy felháborodást kiváltó, előzetesen kalkulált összegeket. A vezérigazgató szerint jelenleg még nem lehet tudni, hogy mennyien tartják fenn ilyen horribilis szerelési költség mellett igényüket, így kénytelenek voltak minden várakozó esetében úgy számolni külterület-belterület határától, mintha csak az adott várakozó részére építenék ki a távbeszélő vonalat. Azonos nyomvonal esetén

csökkenhetnek a költségek,

de valószínűleg csak igen csekély mértékben, mivel a külterület adottságai folytán az ingatlanok távol helyezkednek el egymástól. Mivel a tényleges kivitelezési munkák megkezdésére csak abban az esetben kerülhet sor, ha az érintettek kinyilvánítják igényük fenntartását, ezért küldte ki az Emitel Rt. az értesítéseket. Yoel Harel vezérigazgató szerint a társaság korrektül járt el és minden igénylő megérti a helyzetből adódó kényszerű "lépésüket".

Jáger Levente


A cikk eredeti linkje...... 1.
Home
em_dm_1997_01_13_121p
em_pn_1997_01_15_122p
em_pn_1997_01_18_162p
em_pn_1997_01_25_241p

em_pn_1997_02_01_14p
em_pn_1997_02_06_51p
em_ht_1997_02_12_9p
em_pn_1997_02_19_197p
em_pn_1997_02_24_251p
em_ht_1997_02_26_9p
em_pn_1997_02_26_280p
em_pn_1997_02_27_292p
em_pn_1997_02_27_303p

em_pn_1997_03_08_96p
em_pn_1997_03_18_205p
em_pn_1997_03_28_348p
em_pn_1997_03_28_351p

em_pn_1997_04_02_20p
em_ht_1997_04_03_10p
em_pn_1997_04_03_40p
em_ht_1997_04_09_12p
em_pn_1997_04_09_104p
em_ht_1997_04_13_9p
em_pn_1997_04_14_174p
em_ht_1997_04_16_1p
em_ht_1997_04_23_5p
em_pn_1997_04_23_289p

em_pn_1997_05_02_14p
em_pn_1997_05_05_36p
em_pn_1997_05_08_80p
em_pn_1997_05_12_113p
em_dm_1997_05_17_207p
em_pn_1997_05_24_267p
em_ht_1997_05_28_3p
em_pn_1997_05_28_320p

em_pn_1997_06_11_134p
em_pn_1997_06_16_187p
em_pn_1997_06_24_285p
em_ht_1997_06_25_1p
em_ht_1997_06_25_2p

em_ht_1997_07_02_1p
em_ht_1997_07_02_5p
em_pn_1997_07_02_28p
em_ht_1997_07_09_10p
em_pn_1997_07_09_104p

em_pn_1997_08_08_79p
em_dm_1997_08_09_125p
em_ht_1997_08_13_6p

em_pn_1997_09_12_137p
em_pn_1997_09_17_203p
em_pn_1997_09_27_331p
em_pn_1997_09_30_359p

em_pn_1997_10_04_59p
em_pn_1997_10_07_89p
em_pn_1997_10_08_101p
em_pn_1997_10_11_151p
em_pn_1997_10_14_179p
em_pn_1997_10_15_191p
em_pn_1997_10_17_231p
em_pn_1997_10_18_237p
em_pn_1997_10_21_265p
em_ht_1997_10_22_2p
em_pn_1997_10_25_313p
em_pn_1997_10_28_343p
em_pn_1997_10_31_399p

em_pn_1997_11_01_5p
em_pn_1997_11_03_19p
em_pn_1997_11_04_31p
em_pn_1997_11_06_68p
em_pn_1997_11_15_205p
em_ht_1997_11_26_12p
em_pn_1997_11_26_357p
em_pn_1997_11_29_402p

em_ht_1997_12_03_1p
em_ht_1997_12_03_10p
em_pn_1997_12_08_128p
em_ht_1997_12_10_3p
em_pn_1997_12_10_161p
em_pn_1997_12_16_257p
em_ht_1997_12_17_2p
em_pn_1997_12_18_277p
em_pn_1997_12_23_345p
em_1997_12_3_eves
em_1997_OECD_jelentes





















1996   <<   1997   >>   1998