Az Emitel és Magyarország távközlése a sajtó szemével...
A kezdetektől ... napjainkig.
Petőfi Népe - em_pn_1995_10_12_115p.txt
A vezérigazgató a magyar ügyintézést hibáztatja
Negyedévet csúszik a telefon Kecelen
Három, úgynevezett primer körzetben vette át a telefonszolgáltatást az Első Magyar-Izraeli Telefontársaság tavaly decemberben a Matávtól. Az átvétel után, januárban, Kiskőrösön, Kiskunhalason és Baján tájékoztatót tartottak a várható fejlesztésekről és azok befejezési határidejéről. Kedden a Kiskőrös körzetébe tartozó települések polgármestereivel találkozott a cég vezetése, hogy tájékoztasson a munkák jelenlegi állásáról.
Yoel Hard vezérigazgató elmondta, hogy az idén még hétmilliárd forintot költenek hálózatfejlesztésre. Gondot jelent, hogy a külföldi bankok nem megfelelő ütemben utalják át a pénzeket. Ezenkívül késleltetik a munkát a magyar tervezők és kivitelezők, akik sok esetben nem rendelkeznek megfelelő felkészültséggel a vállalt munkához. Az Emitel vezetése ugyanis korábban úgy döntött, hogy kizárólag magyar vállalkozókkal végezteti el a munkákat.
A kiskőrösi körzetben folyó munkák állásáról szóló beszámolóból megtudhattuk, hogy új digitális központok átadását tervezik október végéig Csengődön, Akasztón, Kiskőrösön, Soltvadkerten és Kecelen. A helyi hálózat kiépítését és az előfizetők bekapcsolását a tervek szerint ez év december végéig befejezik Csengődön, Akasztón, Bócsán, Tázláron, Soltvadkerten, Kiskőrös északkeleti és északnyugati városrészében.
A keceli polgármester kijelentésére - miszerint az Emitel sem jobb a Matávnál, mivel a határidőcsúszásokért másra hárítja a felelősséget - a vezérigazgató válaszolt. Elismerte, hogy Kecelen a tervezetthez képest várhatóan negyedévet késnek a munkákkal és ez az ő cége hibája. Ám leginkább a kivitelezési tervek szakhatósági engedélyezésének magyar ügymenetét hibáztatta, amit nagyon lassúnak tart. Ígérte, hogy 1996 első negyedévében Kecelen is bekötik a hálózatot.
W. Király Ernő