Halasi Tükör - em_ht_1995_09_27_5p.txt
A DIGITÁLIS TECHNIKA GYORSABB, BIZTOSABB MEGOLDÁS
Világszínvonalú lesz Kiskunhalas telefonrendszere
Évtizedes álma teljesül rövidesen azoknak a kiskunhalasi polgároknak, akik befizetik a kormány által megemelt belépési díjat, amely nem jelentéktelen összeg, különösen az üzleti igénylők számára. A regionális telefonhálózat fejlesztéséhez való hozzájárulás tette lehetővé, hogy a város és a vonzáskörzetéhez tartozó települések igénybejelentőinél egy éven belül megszólaljon a telefon. Ezzel kapcsolatos kérdésekről tájékoztatta lapunkat az EMITEL Távközlési Rt. vezérigazgatóságáról
Mészáros János úr.
- Hogyan halad a vonalak kiépítése a városban?
- Ebben az évben és folyamatosan az elkövetkező években az EMITEL Rt. Kiskunhalason nagy léptékű telefonfejlesztést valósít meg. Kiskunhalas telefonellátását jelenleg biztosító központok elavultak, a hálózatát elhanyagolt állapotban vettük át. A központok alig több mint 2200 kiskunhalasi előfizetőt szolgálnak ki. A hálózatot úgy terveztük meg, hogy 5 ütemben legyen kiépítve. Az 5 ütemből háromban az építés és a telefonok előszerelése befejeződött, két ütem kivitelezése folyamatban van.
- Mikorra várható a Mátyás téri épület átadása és a központ üzembe helyezése?
- Mint ahogyan látható Kiskunhalason, a Mátyás téren befejezéséhez közelednek a központi épület kivitelezési munkálatai. Az épület átadásának tervezett időpontja október tizenöt. Az épületben szeptember 10-e után kezdődik el az új digitális központ szerelése. A központ műszaki átadás-átvételének november 15-ig kell megtörténnie.
- Milyen változások várhatók az új központ üzembe helyezése után?
- A központ beüzemelése után a jelenlegi előfizetők átterhelése történik meg, ami azt jelenti, hogy minden kiskunhalasi előfizetőt folyamatosan átkapcsolunk az új, korszerű digitális központra. Azoknak az előfizetőinknek, akiknek a kapcsolási számuk 3-as számmal kezdődik, 4-esre fog változni. Az átterhelésekről megfelelő időben tájékoztatjuk majd az érintett előfizetőket. A digitális központ előfizetőink részére gyorsabb és biztosabb telefonálást biztosít. Az üzembe helyezés után több, úgynevezett előfizetői többletszolgáltatás is igénybe vehető. Ezekről a szolgáltatásokról későbbi időpontban adunk tájékoztatást. Az előfizetők számára fontos szolgáltatás lesz a részletes számla adása, amely a számlareklamációknál is megbízhatóan használható.
- Mire számíthatnak az új előfizetők?
- Az átterhelésekkel egyidőben megkezdődnek az új előfizetők bekapcsolásai is. Jelenleg több mint kétezer előfizető bekapcsolása szerepel tervünkben. A napokban kezdődik az elmúlt öt hónapban beadott igények tervezése és engedélyezése. Várhatóan ebben az évben az igénylők legnagyobb részét bekapcsoljuk. Folyamatosan kielégítünk minden eddig beadott igényt 1996. első negyedéve folyamán. Ezek a bekapcsolások első lépcsőben csak a belterületi igénylőket érintik. A külterületi igényekre 1996-ban térünk vissza.
- Terveznek-e fejlesztést a nyilvános telefonok tekintetében?
- Régi vágya teljesült a közelmúltban a nyilvános telefonokat használó ügyfeleinknek azzal, hogy megoldottuk a fülkék kivilágítását. Az esti, éjszakaikai telefonálás lehetőségei kulturáltabbá, könnyebbé váltak. Kivilágított telefonfülkék állnak rendelkezésre a kiskunhalasi, a jánoshalmi és kiskunmajsai telefonálóknak. A program folytatódik. Folyamatosan kivilágítottá átalakítjuk a nyilvános fülkéket az EMITEL Rt. teljes működési területén. A nyilvános állomásokat, fülkéket szeptember végétől folyamatosan látjuk el új információs táblákkal.
- Mennyi belépési díjat kell fizetni a telefonállomásért?
- A belépési díj - új fogalom - az állomás létesítéséért, fizetendő egyszeri díj. Korábban a távbeszélő állomások létesítéséért a szolgáltatónak fizetett összeget beruházási hozzájárulásnak nevezték. A belépési díjmegfizetésének alkalmazása, a közelmúltban megjelent 11/1995. KHVM. rendelet alapján történik.
- Hogyan és mikor kell megfizetni a belépési díjat?
- Rövidesen postázzuk igénylőinknek azt az információs csomagot, melyben tájékoztatjuk a teendőkről. Megküldjük részükre az ún. előfizetői szerződést és a belépési díj befizetését szolgáló csekket. A befizetésre és a szerződés visszaküldésére az igénylő 30 napot kap. A belépési díj társaságunkhoz való megérkezésétől számított 30 napon belül bekapcsoljuk az igénylő telefonját, a visszaküldött előfizetői szerződés alapján. Ha az igénylő a belépési díjat ügyfélszolgálati irodánkban fizeti be, rövidítheti az átfutási időt és hamarabb szólal meg a telefonja.
Postázzuk az előfizetői szerződéseket és a befizetési csekket azon várakozóknak is, akik egy éven belül kaphatnak telefont. Ezeknek az előfizetőknek, - ha fenntartják igényüket - bekapcsolási előleg címen a belépési díj 1/3-át kell befizetni.
A bekapcsoláskor minden előfizető kap egy tájékoztató füzetet, amelyben a telefonálással és a díjazással kapcsolatos információkat adunk.
Korom István