Az Emitel és Magyarország távközlése a sajtó szemével...
A kezdetektől ... napjainkig.
Petőfi Népe - em_pn_1995_08_28_287p.txt

Új telefonokat kapcsol be az EMITEL Rt. Baján

Baja város telefonfejlesztéséről több alkalommal tájékoztattuk az újságolvasókat. A kivitelezési munkálatok olyan szakaszba értek, amikor az előfizetők és a várakozók közvetlenül is érzékelhetik a változásokat. Baja távközlőközpontja két részből tevődik össze: egy eddig is működő, 6000 kapacitású automata analóg egységből és egy új, már működő, szintén 6000 kapacitású automata digitális egységből. A digitális központ az analógnál nagyobb forgalmat tud lebonyolítani, ezért az EMITEL Rt. a 2000 impulzusnál nagyobb forgalmú előfizetőknek felajánlotta a digitális központra való díjmentes átterhelését. A 450 nagy forgalmú előfizető közül 114 jelzett vissza pozitív válasszal, így az ő kapcsolási számuk 1995. július 21-étől annyiban módosult, hogy az első szám 4-re változott. A város belterületi távközlő-hálózatának 1995. évi fejlesztése területileg négy ütemből tevődik össze:

- I.    ütem: Újvárosi lakótelep + É-Ny-i rész
- II.   ütem: Északi rész
- III.  ütem: Keleti rész
- IV. ütem: Déli + üdülőterület

- A tervek zárása után, de 1995. június 30-áig beérkezett igényekre ún. fedvénytervek fognak készülni, ami által további bekapcsolások válnak lehetővé, terveink szerint még ez év végéig. A folyamatosan végzett bekapcsolások révén több mint négyezer várakozó jut telefonhoz; ez a nyilvántartott igénylők 80%-át jelenti. Jelenleg az I. ütem munkálatai már folynak. Itt 578 leendő előfizetőnél az előszerelés megtörtént, a belépési díj összegének befizetésére felhívó kiértesítést a napokban megkapják. A befizetés ütemében a telefonkészülék üzembe helyezésére folyamatosan kerül sor. A többi területen a bekapcsolásokat a kiértesítésre történő teljes összegű befizetés után folyamatosan, a befizetéstől számított egy hónapon belül végezzük. A 30 napon belül vissza nem érkező nyilatkozatok, valamint a be nem fizetett összeg esetén a várakozót töröljük az aktuális nyilvántartási listáról. A bekapcsolási folyamat zökkenőmentes lebonyolítása, valamint a későbbi kellemetlenségek elkerülése érdekében kérjük, hogy a várakozók az igényük megerősítéséről szóló nyilatkozat mielőbbi visszaküldésével; továbbá a bekapcsolásokról szóló kiértesítésekre történő pozitív érdemi reagálással segítsék társaságunk munkáját. Az igénylőknek javasoljuk, hogy a belépési dijat az ügyfélszolgálati irodánkban fizessék be, ezzel gyorsabbá teszik az ügyintézést és hamarabb szólal meg a telefonjuk.(*2) Baja Távközlési Szolgáltató Központban 1995. június 30-án új központ üzembe helyezése történt meg. Az új ERICSSON AXE típusú digitális központ a legkorszerűbb technológiát tartalmazza, sokrétű és megbízható szolgáltatások lehetőségét tárja az előfizetők felé.

- Az új központ előfizetői szempontból egyik legfontosabb szolgáltatása, hogy a bekapcsolás után a közeljövőben - külön szolgáltatásként - lehetőség nyílik részletes számla adására azon előfizetők számára, akik ezt igénylik. A részletes számla tartalmazni fogja a hívott fél számát, a hívás befejezésének időpontját és az impulzusforgalmat díjzónánként. Ezáltal minden előfizető kontrollálhatja hívásainak kronológiáját. A központnak ez a szolgáltatása minimálisra csökkenti számlareklamációk kapcsán keletkezett konfliktusokat, hiszen a hívások ténye és a beszélgetések időtartama egyértelműen regisztrálva lesz. Ez a regisztrálás jelenleg is működik igy és a számlareklamációknál igénybe vehető. Hasonlóan ugrásszerű javulás lesz tapasztalható a hívásfelépítés gyorsaságában, ami annyit jelent, hogy az előfizető gyakorlatilag a kézi beszélő felemelésének pillanatában tárcsahangot kap, és tárcsázás (vagy az utolsó gomb lenyomása) után szinte azonnal csenget a központ.

- Azoknak az előfizetőknek, akiknek nyomógombos készülékük van, ilyent kapnak, vagy a régi tárcsás készüléket nyomógombos készülékre fogják cserélni, a készüléken található PULSE/TONE gombot a TONE állásba célszerű átkapcsolniuk. Ezáltal a központ hívásfelépltési ideje is csökken, ami csökkenti a központ terheltségét; az előfizető gyorsabban, nagyobb valószínűséggel kap tárcsahangot. A Baján még meglévő és ezután is megmaradó analóg ARF-központ elektronizálása részben elkészült, a központ a tesztelés fázisában van. Az elektronizálás szolgáltatásait tekintve más jellegű előnyökkel rendelkezik az előfizetők, és más jellegűvel a fenntartó, üzemeltető személyzet számára. Az elektronizálás az üzemeltető személyzet munkáját jelentősen megkönnyíti, a hibák analizálása, megkeresése és javítása jelentős időmegtakarítást jelent. Ezáltal a központ működése válik biztosabbá, megbízhatóbbá, amit az előfizetők is érzékelhetnek. Az előfizetőket közvetlenül érintő változások a következők:

-  Néhány hónapos próbaüzem után szintén lehetőség nyílik részletes számla adására azon előfizetők számára, akik ezt igénylik. A részletes számla tartalmát tekintve az AXE központnál már megadott felépítésű lesz. A számlareklamációknál - hasonlóan, mint az AXE-központnál - jelenleg is fel tudjuk használni a hivásregisztrációt.

- Forgalmi torlódások, félrekapcsolások esélye a minimálisra csökken. Az analóg központba kapcsolt nyomógombos készülékeket is javasoljuk a "TONE" üzemmódba átkapcsolni, a tárcsázás és a hívás felépítése így sokkal gyorsabbá válik.

A Bajai Ügyfélszolgálati Irodánkban (Baja, Arany János u. 2. Telefon: 79/323-234) további információkat adunk érdeklődő ügyfeleinknek. EMITEL Rt.

(71533)
A cikk eredeti linkje...... 1.
Home
1994   <<   1995   >>   1996
em_pn_1995_01_16_172p
em_pn_1995_01_20_219p
em_pn_1995_01_21_233p
em_pn_1995_01_25_275p
em_pn_1995_01_26_259p
em_pn_1995_01_26_293p
em_pn_1995_01_27_303p
em_pn_1995_01_30_331p
em_pn_1995_01_31_347p

em_pn_1995_02_01_8p
em_pn_1995_02_07_77p
em_pn_1995_02_09_107p
em_pn_1995_02_11_129p
em_ht_1995_02_15_3p
em_ht_1995_02_15_5p
em_pn_1995_02_23_229p

em_dm_1995_03_14_217p
em_pn_1995_03_31_389p

em_pn_1995_04_08_92p
em_ht_1995_04_20_8p
em_pn_1995_04_28_326p

em_pn_1995_05_03_19p
em_pn_1995_05_06_70p
em_pn_1995_05_08_81p
em_ht_1995_05_17_4p
em_pn_1995_05_20_252p

em_pn_1995_06_02_28p
em_ht_1995_06_05_5p
em_pn_1995_06_09_95p
em_pn_1995_06_12_135p
em_pn_1995_06_16_181p
em_pn_1995_06_20_223p
em_pn_1995_06_20_230p
em_pn_1995_06_21_244p
em_dm_1995_06_24_331p
em_pn_1995_06_26_298p
em_pn_1995_06_26_301p
em_pn_1995_06_30_360p

em_dm_1995_07_01_13p
em_pn_1995_07_12_126p
em_pn_1995_07_21_239p
em_pn_1995_07_25_279p
em_pn_1995_07_29_322p

em_pn_1995_08_12_121p
em_ht_1995_08_23_3p
em_pn_1995_08_23_231p
em_pn_1995_08_28_287p
em_pn_1995_08_30_306p
em_pn_1995_08_30_307p

em_pn_1995_09_04_27p
em_pn_1995_09_12_109p
em_ht_1995_09_13_5p
em_pn_1995_09_13_125p
em_pn_1995_09_15_145p
em_pn_1995_09_19_180p
em_pn_1995_09_19_181p
em_pn_1995_09_20_193p
em_pn_1995_09_22_220p
em_pn_1995_09_22_225p
em_ht_1995_09_27_1p
em_ht_1995_09_27_2p
em_ht_1995_09_27_4p
em_ht_1995_09_27_5p

em_pn_1995_10_12_115p
em_dm_1995_10_13_162p
em_pn_1995_10_18_179p
em_ht_1995_10_26_6p
em_pn_1995_10_28_278p

em_ht_1995_11_01_4p
em_pn_1995_11_02_244
em_pn_1995_11_02_32p
em_pn_1995_11_09_104p
em_pn_1995_11_09_107p
em_ht_1995_11_15_2p
em_ht_1995_11_15_8p
em_pn_1995_11_16_180p
em_pn_1995_11_17_194p
em_dm_1995_11_18_247p
em_pn_1995_11_23_254p
em_pn_1995_11_24_267p
em_dm_1995_11_27_363p
em_pn_1995_11_29_321p

em_pn_1995_12_01_3p
em_pn_1995_12_02_20p
em_dm_1995_12_02_33p
em_pn_1995_12_06_58p
em_pn_1995_12_09_98p
em_pn_1995_12_13_137p
em_pn_1995_12_15_155p
em_pn_1995_12_16_181p
em_pn_1995_12_23_247p
em_pn_1995_12_23_253p
em_pn_1995_12_27_276p
em_1995_primerek