Petőfi Népe - em_pn_1996_02_09_85p.txt
Befejeződött a kézi kapcsolású telefonközpontok cseréje digitálisra
Az EMITEL Távközlési Rt. alapkitűzései közé tartozik, primer körzeteiben a korszerű távközlési hálózat kiépítése és üzemeltetése. Ennek a fejlesztésnek egyik fontos eleme a kézi kapcsolású központok lecserélése új, automata központokra. Az EMITEL Rt. vonzáskörzetében 29 települést, és több mint 8000 előfizetőt érintett ez a probléma, amelyet 1996. január 12-ével véglegesen sikerült megoldani. Ekkor kapcsolták át ugyanis az utolsó, kézi kapcsolású központot is, Miskén és Drágszélen. A legtöbb manuálisan működő központ Kiskőrös és Kiskunhalas primer körzetekben volt.
Az új központra való átkapcsolás egy-egy településen folymatosan történt. Az átkötéseket igyekeztünk úgy szervezni, hogy állomások lehetőleg folyamatosan működő képesek legyenek. Előfordult azonban, hogy az átterhelések időszakában a telefonok egy része bizonyos ideig működésképtelen volt. Ezért így utólag is, kérjük előfizetőink megértését.
Ahhoz, hogy ezekben a helyiségekben működő távbeszélő állomásokról az új központ üzembe helyezése után, közvetlen tárcsázással megfelelő biztonsággal lehessen hívni, társaságunk a kézi kapcsolású CB központokra kapcsolt régi telefonkészülékeket is egy új nyomógombos típusúra cserélte. Erre azért volt szükség, mert a régi készülékek hívótárcsáját éveken keresztül nem használták, ezért valószínűleg nem is működtek volna megfelelően. Léteznek még un. vaktárcsás készülékek is, amelyek alkalmatlanok voltak a távhívásra. Ezeket szintén nyomógombosra cseréltük.
Néhány szóban arról, hogy milyen változásokat jelent ez az új digitális központ az előfizetőknek:
- gyorsabban fognak tárcsahangot kapni, - közvetlen tárcsázással lehet hívni a kívánt számot, nincs már szükség központi kezelőre, függetlenül attól, hogy belföldi távolsági vagy nemzetközi hívásról van e szó,
- forgalmi torlódások és félrekapcsolások száma lényegesen lecsökken, - most vannak kidolgozás alatt az olyan előfizetői többletszoltáltatásaink mint pl: híváskorlátozás, hívásátirányítás, rosszakaratú hívó azonosítása, tájékoztatás szám- változásról vagy az állomás szüneteltetéséről, stb.
- lehetőség lesz részletes számla átadására azon előfizetők számára, akik ezt igénylik. A részletes számla tartalmazni fogja a hívott fél számát, a hívás befejezésének időpontját és az impulzusforgalmat díjzónánként.
Fontos tudni még a következőket: a manuális központoknál a helyi beszélgetési díjak alacsonyabbak az automata központ helyi beszélgetési díjánál, ugyanis az automata központokban nem hívásonként, hanem időegységenként (impulzusonként) történik a számlázás.
EMITEL RT.
(94577)