Halasi Tükör - em_ht_1996_01_10_3p.txt
3,6 MILLIÁRDOS HITELMEGÁLLAPODÁS
Az Emitel kötbért fizet késedelmeiért
1995. december 19-én hivatalosan átadták az EMITEL kiskunhalasi új épületét, amely korszerű technológiával, és karácsony óta harmincnégy digitális központtal áll az igénylők szolgálatában. Harel Yoel vezérigazgató ünnepi beszédéből kiderült, hogy a múlt évben az előfizetők teljeskörű bekapcsolásának hiányossága több okra vezethető vissza. Elsősorban arra, hogy a hatalmas beruházáshoz
a külföldi finanszírozás nem volt zökkenőmentes, másrészt hiányosságok mutatkoztak a hazai kivitelezők munkájában is.
A vezérigazgató elmondása szerint az eddigi tapasztalatokhoz hasonlóan a jövőben is munkát biztosítanak emberek ezreinek. A részvénytársaság az idei évben valósítja meg az 1995-ben nem teljesített terveit, s a jövő év elejét az üzleti tervek szerint új munkával kezdik.
Lapunk kérdéseire Balázs Ildikó marketing igazgató alátámasztotta nem hivatalos értesüléseinket, miszerint üzletszabályzatuk kimondja, hogy az előfizetői szerződés késedelmes, vagy műszaki előírásoktól eltérő teljesítése esetén kötbérfizetési kötelezettséget vállalnak.
Ennek értelmében a kötbér mértéke naponta a havi nettó előfizetési díj egyharmada. Jelenleg ez egyéni fővonal esetén 250 Ft/nap, üzleti fővonal esetén pedig 333 Ft/nap.
Érdeklődésünkre megtudtuk azt is, hogy Kiskunhalason 1996. első negyedévében folyamatosan történik az átterhelés a régi központokról az új, digitálisra, s ennek megfelelő ütemben változnak a régi, 3-mal kezdődő telefonszámok négygyel kezdődőkre.
Lapzártakor értesültünk arról, hogy 1995. december 21-én Harel Yoel, az Emitel Rt. vezérigazgatója és Shlomovitz Moshe gazdasági igazgató Londonban aláírták azt a hosszútávú hitel-megállapodást, melynek értelmében a távközlési részvénytársaság harmincmillió USD-t kap távközlési fejlesztési célokra. A hitel finanszírozásában részt vesznek az EBRD és az MKB.
- fogarasi -