Halasi Tükör - em_ht_1996_06_12_7p.txt
MAR MEGÉRTE FEJLESZTENI
Nyereséges évet zárt az EMITEL Rt.
Eredményekről, tervezett fejlesztésekről, újabb konstrukciókról, szolgáltatásokról adott tájékoztatást az elmúlt héten az EMITEL Távközlési Részvénytársaság vezérkara a helyi, regionális és országos sajtó képviselőinek. A vezérigazgató, Harel Yoel mellett a fejlesztési kereskedelmi és üzemeltetési igazgató számolt be a különböző szakterületekről.
Jelenleg folyik az elmúlt év szeptember-októberéig benyújtott igények kielégítése, de az év végéig még több mint tízezer esetleges újabb igénylőt képesek azonnal bekapcsolni a hálózatba.
Mint a kereskedelmi igazgató elmondta, április elsejétől elsőként az országban bevezette a társaság egyéni előfizetői számára a hálózatba való belépés díjának részletfizetési kedvezményét. Azok az ügyfelek, akik az értesítés kézhez vétele után nyilatkoznak, hogy igényelnék a részletfizetés lehetőségét, már az első részlet, azaz a díj harmadának befizetését követően 30 napon belül megszólal a készülék. Főként a nyári szabadságok idején lehet hasznos a hívókártya szolgáltatás, amelynek segítségével külföldről is forintért telefonálhat az előfizető. Feltétele azonban a kártya 160 forintos igénybevételének, hogy az ügyfélnek ne legyen díjtartozása.
Nagyon fontos, koncessziós követelmény a távbeszélő társaságok felé a megfelelő mennyiségű és minőségű nyilvános állomások létesítése. Az elmúlt esztendőben csupán 7 új állomást létesített az EMITEL, azonban több mint száz készüléket cseréltek korszerű, kártyás telefonra, közel háromszáz fülke villamos felújítását végezték el. Az 1996-ra tervezett feladatok között száz új állomás létesítése szerepel, és legalább ennyi teljes felújítása. A következő nagy lépés a béreltvonali szolgáltatások terén várható. A magas szintű védettséget, rugalmas választékot, különböző informatikai igények kielégítését nyújtó fejlesztés kiépítése Kiskőrösön és Halason már befejeződött. Az év végére ígérik az úgynevezett digifon-szolgáltatások bevezetését, őszre az új előfizetőket is tartalmazó telefonkönyv kiadását. Ez utóbbi nem az EMITEL késlekedése, hanem a kiadás jogával egyedül rendelkező MTT-é. Addig is a helyi lapok vállalták fel ezt a feladatot.
Kérdésre válaszolva mondta el a vezérigazgató, hogy a lakosság körében sok felháborodást keltő helyreállítási munkálatok hiánya miatt sem az EMITEL-t kell szidnunk.
- Csak akkor vesszük át az alvállalkozóktól a munkát, ha a település polgármestere írásban nyilatkozik, hogy meg van elégedve a helyreállítási munkákkal. De előfordult már olyan, hogy az önkormányzat közölte, mekkora költséggel végeztetnék el, s mi azt a pénzt visszatartottuk az alvállalkozók járandóságából.
A Világgazdaság kérdésére válaszolva szólt Harel Yoel arról is, hogy - dacára a hatalmas beruházás költségeinek - a bevétel- kiadás már egyensúlyba került, sőt ez év végén várhatóan nyereséggel zár az EMITEL. Ahogyan a vezérigazgató elmondta, a képződött nyereséget természetesen visszaforgatja a cég a vállalkozásába. (A MATÁV-val kötött nyolc éves bérlet lejárta után a nyereség minden bizonnyal megsokszorozódik, ugyanis havi bérlet összege olyan mértékű például az optikai kábelek használata után, hogy abból már-már a saját gerinchálózat kiépítése megoldható lenne.) Az EMITEL tehát nem bánta meg, hogy befektetett.
H.T.