Az Emitel és Magyarország távközlése a sajtó szemével...
A kezdetektől ... napjainkig.
Petőfi Népe - em_pn_2004_10_22_367p.txt

Hiába a telefonos verseny, elmaradt az árzuhanás

Öldöklés nélkül

A mobil-, a vezetékes és az internetes szolgáltatásokat egy csomagban kínálják

 

Fehér Lajos

A UPC egyelőre csak Budapesten kínálja szolgáltatását, amelyet hamarosan az egész országra kiterjeszt. Ha az előfizető rendelkezik kábeltelevízióval, október 14-től ingyenesen csatlakozhat a rendszerhez. A fővárosban az idén elvben 300 ezer ügyfél veheti igénybe a UPC telefonszolgáltatását. A cég felmérése szerint a helyi hívások 20, a távhívások 30-40, a nemzetköziek pedig 68 százalékkal olcsóbbak, mint a Matáv ma érvényben lévő tarifái.

- Az évek óta tartó, a Matáv egyeduralmát megtörő úgynevezett piacfelszabadítás eredményeként 2004. szeptember 15-től elvileg már arra is lehetőség van, hogy az ország bármely területéről bármelyik szolgáltató tarifáján kezdeményezzünk hívást. Ennek ellenére nem várható egyhamar a teljes szabadság, mivel a szolgáltatásokat csak tetemes költséggel lehet bevezetni. Ez főleg a kisebb szolgáltatók számára szab határokat - mondta lapunknak Szűcs László, a Monortel Rt. kommunikációs igazgatója. Területükön a Matáv már megjelent a helyi tarifánál olcsóbb árakkal.

- A monori körzet szolgáltatója még nem tartja elképzelhetőnek, hogy másik területre tudjanak betörni. Igaz, már folynak erről a tárgyalások. Nekik a Matáv az elsődleges célpont.

- Az előfizetők jelenleg is zajló elrablása leginkább a tarifákkal történik. Sok esetben azonban nehéz az árak összehasonlítása, a kapcsolási díjak torzítják az árakat. Nem terheli a kapcsolás a Hungarotel Rt. területén (Békéscsaba - lásd térképünket) telefonálók, illetve a UPC budapesti előfizetőinek zsebét. Legolcsóbban a monori területen lehet telefonálni, ezután következik az Emitel Baja környékén. Utóbbi körzetében elnapolták a versenyt. A Matáv azért nem tört be a piacra, mert részesedése van a helyi szolgáltatóban.

- A végtelenségig nem csökkenthető azonban az ár - véli Reznák Roxána, a Matáv marketingigazgatója. Szerinte a szolgáltatásokat ötletes csomagokba helyezve kell értékesíteni. Az Invitel marketing vezérigazgató-helyettesétől megtudtuk, hogy a kapcsolt csomagok fejlődésében bíznak, vagyis abban, hogy egy árért többféle szolgáltatást kínálnak. Ők is, csakúgy mint a Matáv, végső megoldásnak nem az öldöklő versenyt, hanem a mobiltelefon- és a vezetékes, internetes szolgáltatások egybeépítését tartják.
A cikk eredeti linkje...... 1.
Home
2003   <<   2004   >>   2005