Az Emitel és Magyarország távközlése a sajtó szemével...
A kezdetektől ... napjainkig.
Petőfi Népe - em_pn_2002_09_06_66p.txt

Hol a fogyasztóvédelem?

A 2002. július 31-i Petőfi Népében örömmel fedeztem fel az EMITEL felhívását, tájékoztatását az ÁSZ díjcsomagról.
Már kezdett örülni az ember lelke - a nagy csalódást okozó, ez évi távbeszélő-szolgáltatói liberalizáció ellenére - hogy mégis csak megrepedt a MATAV-monopólium páncélja. (Hisz a MATÁV-é az EMITEL, a Westel, az összes ... tel.) Alaposan áttanulmányozva a tájékoztatót, hamar lelohadt az ember lelkesedése, megingott a bizalma a jóban, és felébredt, hogy a valóság maradt a régiben, vagyis ez a reklám csak egyike a népszerű magyar társasjátéknak, a szivatósdinak. Ugyanis a beszélgetési díjak (előfizetés nélkül) igen jelentősen megemelkednek. Pl. a helyi beszélgetéseknél az éjszakai 2-ről 8 forintra, a kedvezményes 4 forintról 20-ra, a csúcs és nappali pedig 10,91 forintról 28 forintra emelkedik percenként.

- Az I. díjzónánál ugyanebben a kategóriában 3,60 forintról 16,80- ra, 9,23-ról 33,60-ra, 16,74 forintról 48-ra nő. Még a III-as díjzónánál 12 forintról 20,80-ra, 18-ról 41,06 forintra és 24 forintról 60 forintra nő.
Vagyis 200-500 %-os az emelkedés, a leginkább használt díjtételek kb. 300 %-kal nőnek (az árak áfa nélkül értendők). így már érthető, hogy tud a MATAV több mint 50 %-os nettó nyereséget produkálni (ami már uzsorakamatszerű): 2001-ben 65 milliárd forintot.

- Bács-Kiskun megyében a mezőgazdasági vállalkozások örülnek (inkább örülnének), ha 10 %- os nyereséget tudnának produkálni. Pedig higgyék el: legalább olyan keményen dolgoznak, mint a telefonosok. Sajnos ilyenkor elhagyhatja, sőt el is hagyja az ember száját egy-két nem irodalmi kifejezés, nem publikus kijelentés, esetleg meggondolatlan vélemény. Az a baj, hogy ilyen megjegyzésekkor a liberálisok máris szeretnek megbélyegezni és „izmusos” címkével megjelölni bárkit, aki egyébként joggal kanyarítja el. Pedig ilyenkor nem rasszizmust, nacionalizmust és antiszemitizmust kellene emlegetni, hanem az ilyen ízléstelenül ténykedő vállalatok vezetőit kellene elmarasztalni, akár büntetőjogilag (a világon mindenütt csökkennek a telefondíjak, kivéve Magyarországon). Hisz, ha rossz kenyeret süt a pék, őt sem azért szidják, mert magyar vagy sváb vagy szlovák, hanem mert rossz pék.

Hiányolom a fogyasztóvédelem fellépését is.

KOVÁCS PÉTER, DUNAVECSE
A cikk eredeti linkje...... 1.
Home
2001   <<   2002   >>   2003
2001   <<   2002   >>   2003